Logo stanowi główny element identyfikacji wizualnej firmy, dlatego jego tworzenie to często długotrwały proces bazujący na wielu wytycznych. O sile logo stanowi kreatywność projektanta, który potrafi w jednym obrazku i kilku literach pokazać potencjał firmy, jej mocne strony oraz świadomość własnej wartości w danej branży. Inwestycja w dobre logo to pieniądze, które będą pracować na wizerunek firmy.

Projekt logo i logotypu – szybki przegląd pojęć

Termin logo często jest używany jako uproszczone określenie zarówno logo, jak i logotypu. To błędna interpretacja, ponieważ różnica między nimi polega na tym, że:

  • logo obejmuje
  1. sygnet, czyli element graficzny oraz
  2. logotyp, czyli część przedstawiającą litery; jest to spójna całość; przykładem może być logo naszej firmy Gogler
  • logotyp przedstawia wyłącznie litery i może występować jako część logo lub samodzielnie, jako typografia; przykład logotypu reprezentuje wyszukiwarkę Google.

Proces tworzenia logo to skupienie się na tym, aby było one dobrze zaprojektowane i skutecznie przyciągało wzrok. Marki znane na rynku od lat są rozpoznawalne głównie poprzez logo, a to dobry wyznacznik dla nowych firm, lecz również dla tych, które chcą odświeżyć swój wizerunek w oczach klientów poprzez zmianę identyfikacji wizualnej.